RE: SMS Emden

#196 von Gelöschtes Mitglied , 01.02.2017 11:25

Mit deiner Aussage....aus der Autoindustrie hast du mich auf eine Idee gebracht.

Ich sagte weiter oben das bei der Fürst Bismarck die rote Linie von Hand mit Lack gemalt ist weil das Klebeband von Graupner nichts getaugt hatte.Zierlinienklebeband für Flugzeugmodelle.

Die Kanten waren ausgefranst,und nicht gleichmäßig breit geschnitten.Ich habe es als 2 mm Band gekauft,seine wahre Breite variierte von 1,8 -2,2 mm.
Im aufgeklebten Zustand sah das scheußlich aus.

Jetzt werde ich versuchen eine Firma zu finden die Werbeaufkleber für Fahrzeuge herstellt.Die könnten mir schmale,gleichmäßig breite Streifen schneiden.

zuletzt bearbeitet 01.02.2017 11:26 | Top

#197 von plumbum , 01.02.2017 13:28

Ich kaufe gerne bei Folientechnik Schindler, der macht auch Wasserschieber auf Wunsch und
für einen guten Preis. Muss nur noch versiegelt werden.

http://www.folientechnik-schindler.de/shpSR.php?A=566&p1=349

Viele Grüße und bis bald mal wieder !

Christoph

plumbum
Fähnrich zur See

#198 von Boris279 , 01.02.2017 19:14

Bought some black and blue tape from this brand a time ago when i was doing some RC planes, came also in different sizes on a 2,5 m role, quality was also very good.

http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/trimline.html

gruss
Martin

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Don't it always seem to go, That you don't know what you got 'til it's gone

Boris279
Stabsoberbootsmann

#199 von SMY , 01.02.2017 20:58

Zitat von Fuzzy im Beitrag #196

Jetzt werde ich versuchen eine Firma zu finden die Werbeaufkleber für Fahrzeuge herstellt.Die könnten mir schmale,gleichmäßig breite Streifen schneiden.

... Habe vor zwei Jahren diese Folie bei meiner Germania verwendet und war sehr zufrieden:
https://www.amazon.de/Zierstreifen-Auto-...treifen+rot+1mm

Mit diesem Beitrag wurden folgende Inhalte verknüpft:

SMY
Maat

#200 von Boris279 , 01.02.2017 22:02

thanks for the link

Just ordered a few
Need to have some stock living on a island

Boris279
Stabsoberbootsmann

#201 von Boris279 , 05.02.2017 23:08

Question !?!?

i have a question about the "2m E-Messgerät" that has to be place on the top of the bridge,
On some of the models of the emden i see it placed but,there are also a lot of models without.
The model of Herr Huff is also equipped with one on the bridge, but the drawings of Herr Huff does not show a 2m E-Messgerät.

So Anybody

Gruß
Martin.

Boris279
Stabsoberbootsmann

zuletzt bearbeitet 05.02.2017 | Top

#202 von SMY , 06.02.2017 07:45

... Yes, that`s a mystery for me too - may be it was "sensitive" equipment and therefore easy to dismantle, e.g. under heavy weather conditions? But anyway, my impression is that it usually can`t be spotted on early prewar-pics, see e.g. http://wwitoday.com/wwiScTechnologyDetail.php?id=29 (good to enlarge!). Same applies for Dresden. So I'll probably drop it when it comes to my model in those 1910 overseas colours.

SMY
Maat

zuletzt bearbeitet 06.02.2017 | Top

#203 von Gelöschtes Mitglied , 06.02.2017 10:07

Auf den besten,halbwegs scharfen Originalfotos,sehe ich nichts von einem E-Messer.
Selbst wenn es einen gab würde man ihn sehen,weil er die Reling/ Persenning überragen muß um überhaupt damit messen zu können.
Das Personal auf der Brücke ist ja auch sichtbar.Relinghöhe ~ 120 cm.

#204 von Boris279 , 07.02.2017 00:28

Also did not see it on the orginal foto's,

For me the model of the Emden of herr Huff is a example, i assume his drawings (where it is not placed ) have to correspondence with his model (where it is placed) so that makes it a bit of a mystery for me.

Anyway i will not place it.

What i discovered till so far that there are a lot of differences in the models displayed on the internet, in color and additional parts placed on the model , comparing the models of Herr Huff, Schulze / Zinnecker, and the Russian one.
So i think that i have to find my way there in between. looking to the orginal black and weis pictures of the Emden and models on the internet.

Did some building between all the searching too made the gratings under the compass and bridge wings, remade the compass did not like the one i had, and made the control units for the searchlights, and made some other small stuff, below the pictures.

Boris279
Stabsoberbootsmann

zuletzt bearbeitet 07.02.2017 | Top

#205 von Gelöschtes Mitglied , 07.02.2017 08:46

Du wirst nie ein Modell finden das dem des Originals 100% gleicht,allein deshalb weil die Originale dauernd umgebaut wurden (siehe die Spieren oberhalb der Eselshäupter der Kaiserin Augusta)
Deshalb baue ich meine Modelle so wie sie mir als logisch erscheinen.

Nach genauerer Betrachtung der Skizzen im Gröner und einigen Fotos glaube ich das E-Messer erst nach der Versenkung der Emden eingebaut wurden.Emden hatte keinen,da bin ich mit ziemlich sicher.
Sie wurde im November 1914 versenkt.

Auf dem Wrack der Desden,die im März 1915 versenkt wurde,ist ein E-Messer ganz deutlich sichtbar.

#206 von SMY , 07.02.2017 21:52

Some rare pics with a few "hidden details" from a crew member in 1910:

www.ebay.de/itm/19-Fotos-s-w-eines-Besat...LQAAOSw-0xYlLHI

First nice detail is the sailcloth/ tarpaulin, surrounding the compass tower on pic No. 9.

Also note that on pic 7 and 12 the lids of the hammocks boxes seem to be painted in white or overseas yellow (!), so obviously the linoleum covering those boxes that is usually chosen for Emden models (including the Huff model) was added at a later date, e.g. when Emden was painted in grey in early 1911. Noted that right on time - after having just finished the linoleum covering on the foredeck of my 1910-Graupner-Emden the linoleum on the hammock boxes would have been the next step ... :-)

Finally the top of the bitt on pic 12 seems to be painted in white. This would be in accordance with the relevant fine arts model: www.fineartmodels.com/Emden.html

Mit diesem Beitrag wurden folgende Inhalte verknüpft:

SMY
Maat

zuletzt bearbeitet 07.02.2017 | Top

#207 von Boris279 , 11.02.2017 01:55

SMY,
those pictures contain a lot of good information, price is pretty high, So asked the owner friendly for some digital copy's (pictures) of some details of the Emden for the greater good of our forum / modeling of the Emden, but the person was not willing to help and only wants to sell them all together at once. and does not care if they disappear in a private collection never to be seen again.

But the picture and notgeldschein (also on Ebay) of the Emden where in my league,
So i bought them they will be a nice ad to my collection.

the bridge is more or less done so started with the work on the schornsteine made the kind of balcony (witch did some playing with my patience) , and started working on the steam-pipes that have to be placed on the outside of the schornsteine.

Boris279
Stabsoberbootsmann

zuletzt bearbeitet 11.02.2017 | Top

#208 von Boris279 , 13.02.2017 22:05

Made the steam pipes on the smokestack
Made my self a nice puzzle, all the parts are removable, because I need to paint the smokestack first, and later the pipes, so all the pipes fit like a puzzle.

Boris279
Stabsoberbootsmann

zuletzt bearbeitet 13.02.2017 | Top

#209 von Gelöschtes Mitglied , 13.02.2017 22:40

Ich glaube ,alle Rohre an den Schornsteinen waren gelb.
Nur an der Dampfpfeife,dort wo der Dampf heraus kam, war die Farbe schmutzig,noch nicht einmal richtig schwarz

#210 von Boris279 , 13.02.2017 23:12

Again confusing, the Huff model shows white color, The Zinnecker model yellow the Fineart model grey, MZ Modellbau (Zinnerker side) white. ??

So what is wisdom in this ?
Please advise ?

Martin

Boris279
Stabsoberbootsmann

SMS Moltke Fahrmodell M 1/100
Kreuzer Hamburg Bauzustand 1926/1927

Forums-Kino !! Hier klicken !!
Xobor Forum Software © Xobor